Thursday, January 21, 2010

Ordinary Thursday

sewaktu aku menulis post ini, aku menggunakan line tenet jiran yang aku tak tau dari mana sumber pendapatannya, halal ke tak, tapi dengan selambenya aku curi pakai. berdosakah aku? tapi aku ihlas curi pakai line tenet dia, sebab dia tak pandai secure line. aku cuma ingin menceritakan perkara2 yang terjadi kepadaku pada hari ini. aku bangun tidur, tepat jam 7.30 berdasarkan kejutan nada dering telefon oleh PA ku yang menyambut hari lahirnya pada hari ini. dengan keadaan kusam masam lemah longlai gemalai mamai, aku berjalan masuk ke bilik mandi dengan mata separuh terbuka, sepet dengan kata lainnya. bila aku masuk je dalam bilik air itu, aku terperasan ada jam, tapi tidak pula menunjukkan jam berapa, namanya jamban. setelah membasuh muka dan menggunakan pencuci muka jenama eversoft, aku memberus gigi dan seterusnya mandi. biasanya mandi pagi sangat2 sejuk ,tapi bagiku mandi petang pada waktu maghrib lagi giler sejuk, ntah aku tak tau napa. da siap mandi, aku qada' subuh dan berdoa, amin. lepas siap2, aku pun menuju ke pintu rumah untuk keluar pergi kajang untuk menunaikan tanggungjawab sebagai seorang employee. sewaktu aku keluar dari pintu rumah, terlihat jiranku(seorang akak/ isteri orang) pun baru nak keluar menghantar anaknya ke tadika. ketika menunggu lif tiba, kami pun berborak, dia tanya aku da kerja ke? kerja kat mana? etc.. lalu aku pun menjawab, ya, kat kajang. lalu aku tanya dia, akak ni jepun ke? dia cakap bukan, dia asal dari kyrgyzstan berhampiran dengan russia, maka dengan itu, dia boleh berbahasa russia. tika aku cuba menyebut negara asal akak tu, aku tersasul lalu lidahku terbelit menyebabkan aku kemalu-maluan di situ. setelah tiba di tingkat 2, aku pun keluar dan menuju ke halaman asmara, tempat motosikal aku berteduh dari hujan panas di bandaraya besar ini. lalu aku pun bergerak tepat jam 8.05 pagi menuju tempat kerja di kajang. 8.40 pagi, sampai di sana, terus repot kat head quarters, lalu pergi ke kantin untuk sarapan pagi. lepas sarapan, baca surat khabar di library sampai jam 10 pagi setelah kemunculan bos aku yang memang selalu pasti datang lewat. terus mula kerja, sampai jam 1.30 petang di mana bos aku terpaksa memaksa dirinya untuk pergi ke head quarters di damansara untuk sesi meeting bersama upper bos. setelah bos ku pergi, aku pun pergi lunch sambil menelefon adik angkatku. lepas lunch, pulang ke tempat kerja dan zuhur dulu sebelum melepak dalam bilik server sambil curi tulang main mobsters (pinjam PC IT department). tepat jam 5, aku pun mula mengorak langkah dengan harapan dapat cilok balik awal, tapi dengan tidak semena-mena, hujan pun turun dengan lebat tanpa belas kasihan tak mau bagi aku pulang awal. dengan putus harapan, aku pun menuju ke surau, untuk solat asar, sambil mengharapkan hujan supaya reda. jam 6 petang, hujan mulai reda, da aku pun terus pulang ke pangkal jalan sekian untuk tatapan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home