Monday, August 15, 2011

Mimpi

helo2, hai2, pekaba semua? post kali ini, blogger nak bercerita pasal mimpi. orang2 tua kata mimpi itu mainan tidur/ syaitan, tapi kalau kita mimpi dalam bulan ramadhan, saat syaitan dirantai, camne plak tu? masih ingatkah lagi post blogger yang 'tertinggal 1 waktu' tu? ni adalah sambungan kisah itu.saat blogger terbabas ketika menunggu waktu subuh, blogger pun bermimpi. blogger mimpi pasal bekas kekasih blogger. tapi dalam mimpi itu, dia anak orang kenamaan, nama dah berubah, penampilan semua pun berubah jugak. watak blogger dalam mimpi tu, ialah sebagai seorang pak turut yang menurut permintaan orang kenamaan tu a.k.a mak bekas kekasih blogger. dia bersolek tebal, pakai spec, dan bila mak dia tanya blogger, anak dia cantik ke tak, blogger cakap cantik(tanpa rela). oh ye, pada waktu itu, dia keja sebagai doktor. kisah kami sampai ke pengetahuan mak nya dan apabila kami berpisah, dia tak dapat menerima. jadi mak ny bawak dia jumpa doktor untuk padamkan memori dia dengan blogger sebelum kami bertemu kembali(lepas dia tukar nama dan penampilan). mak dia minta blogger temankan dia untuk seketika waktu dan bagitau blogger, dia sudah takde memori pasal blogger. mak ny minta blogger tak lukakan hati dia lagi. blogger pada mulanya tak percaya apa yang mak ny cakapkan namun blogger dapat terima setelah dia betul2 seperti tak kenal blogger sapa. jadi blogger pun bersetuju dengan permintaan mak ny. setelah berapa ketika, blogger dapat tau kenapa mak ny minta blogger menemankan dia. sebabnya, dia da tak punyai banyak masa lagi. nak ditambahkan perisa, rupa2ny dia sebenarny tidak hilang akal/memori tentang blogger tapi dia berlakon depan mak ny, untuk sedapkan hati mak ny. blogger da berbelah bagi, sebab blogger terima permintaan mak ny setelah sahih blogger rasa dia tak ingat kenangan tentang kami dulu2, tapi bila dapat tau perkara sebenarny, blogger serba salah. nak terus temankan dia sampai penamat waktu atau pergi dari situ. mimpi blogger terhenti beberapa scene selepas itu, scene yang blogger rasa tak sesuai nak bercerita di sini. tapi apa yang blogger musykilkan, kenapa tiba2 setelah sekian lama, blogger mimpikan dia? mimpi mainan syaitan mana yang buat blogger mimpi camtu skali?blogger tiada jawapanny....